Gymnázium, Alejová 1, Košice

Taliansko



Cieľom „jobshadowingu“ na lýceu v Ruvo di Puglia bolo pozorovanie učiteľov pri práci so žiakmi so špeciálno-výchovnými potrebami. Jednotliví učitelia uplatňovali individuálny prístup k týmto žiakom, na hodinách im venovali zvýšenú pozornosť, v prípade potreby im viacnásobne vysvetlili preberanú problematiku, pracovali s nimi ako s intaktnými žiakmi a integrovali ich v rámci kolektívu.

Počas pozorovania sme zistili, že v tejto škole majú niektorí učitelia funkciu tzv. „support teachers“, ktorí sprevádzajú žiaka so špeciálno-výchovnými potrebami počas vyučovacieho procesu. Pomáhajú im, aby realizované aktivity a úlohy čo najlepšie zvládli. Títo učitelia vypĺňajú množstvo potrebnej dokumentácie, v ktorej mapujú, ako žiaci zvládajú učivo a nastavujú prípadné zmeny. V neposlednom rade komunikujú s rodičmi a s ostatnými učiteľmi.

Táto mobilita nám umožnila absolvovať vyučovacie hodiny v triede s intelektovo nadanými žiakmi, s ktorými učitelia využívali rôzne inovatívne techniky a metódy v podobe softwarov.

V tejto škole sme zistili, že žiaci a učitelia spoločne zvyšujú povedomie o inklúzii a vedú žiakov k tolerancii a spolupráci. Pozorovateľné to bolo v triedach, kde žiaci so špeciálno-výchovnými potrebami spolupracovali s intaktnými žiakmi.

Inšpirovaní činnosťou učiteľov a žiakov tejto školy sme po návrate domov vytvorili bulletin o inklúzii a zhotovili rôzne dekorácie na stenách a schodoch, ktoré podporujú inkluzívne prostredie. Pre svojich kolegov sme realizovali aj workshop o inklúzii.
Foto 1
Foto 1
Foto 2
Foto 2
Foto 3
Foto 3
Foto 4
Foto 4
Foto 5
Foto 5
Foto 6
Foto 6
Foto 7
Foto 7
Foto 8
Foto 8

Facebook

Sledujte nás na Facebooku

 

Instagram

Sledujte nás na Instagrame

Sponzori